Austriart

  • Literatura
  • Muzyka
  • Film
  • Teatr
  • Sztuki piękne
  • Filozofia
  • Recenzje
  • Wywiady

Bądź z nami na bieżąco!

Najnowsze artykuły

  • Tadeusz Rittner | Moje życie 20 kwietnia 2021
  • Chwila mrocznych odczuć [Peter Handke „Godzina prawdziwych odczuć”] 30 stycznia 2020
  • Świat jest słabszy od wiersza [Wiersze Ericha Frieda] 15 stycznia 2020

Austriart

  • Literatura
  • Muzyka
  • Film
  • Teatr
  • Sztuki piękne
  • Filozofia
  • Recenzje
  • Wywiady
Muzyka,

28. Festiwal Mozartowski w Warszawie

by Redakcja13 czerwca 2018no comment

Blisko sześćdziesiąt wydarzeń muzycznych – spektakli operowych, koncertów symfonicznych, kameralnych i oratoryjnych. Recitale arii i pieśni. Muzyczne spotkania dla dzieci. Największe w Polsce Mozartowskie muzykowanie rozpoczyna się już w najbliższą sobotę!

O atrakcyjności tegorocznej edycji Festiwalu świadczą wielkie tuzy muzyki klasycznej. Bohaterką sobotniej, Wielkiej Gali Operowej, która zainauguruje Festiwal, będzie sopranistka Verónica Cangemi. Wraz z barytonem Arturem Jandą oraz Zespołem Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej – Musicae Antiquae Collegium Varsoviense – wykonają słynne mozartowskie arie i duety. Koncert poprowadzi brazylijski dyrygent — Josè Maria Florêncio. Mało kto wie, że ta dzisiaj uznawana za jeden z najlepszych głosów świata artystka, planowała zostać…wiolonczelistką. To na tym instrumencie Cangemi rozpoczynała muzyczną edukację, a po jej ukończeniu grała w Mendoza Symphony Orchestra. Po wygraniu Argentina National Singing Competition ostatecznie skupiła się na karierze śpiewaczki. Studiowała w londyńskiej Akademii Królewskiej u Heather Harper. Zdobyła pierwsze nagrody w Concurso Francisco Viñas w Barcelonie oraz Buenos Aires Mozart Competition. W Europie zadebiutowała w Armidzie w reżyserii Christopha Willibalda Glucka we współpracy z Les Musiciens du Louvre, pod dyrekcją samego Marca Minkowskiego. W czasie Gali Operowej otwierającej 28. Festiwal Mozartowski usłyszymy w wykonaniu Argentynki prawdziwe perły – arie i duety z oper Cosi fan tutte, Don Giovanni, Wesele Figara, Czarodziejski flet, Idomeneo. Nie zabraknie też mozartowskich uwertur.

Festiwal Mozartowski to tradycyjnie liczne spektakle operowe. W teatrze Warszawskiej Opery Kameralnej wybrzmią Wesele Figara, Cosi fan tutte, Czarodziejski Flet, Łaskawość Tytusa i Uprowadzenie z seraju. W warszawskich kościołach rozbrzmiewać będzie mozartowska muzyka oratoryjna: Requiem, Msza c-moll i Msza Koronacyjna wraz z Vesperae solennes de confessore. Nie zabraknie również kameralistyki zarówno wokalnej, jak i instrumentalnej. Na tegorocznej, festiwalowej mapie pojawia się nowe miejsce, Teatr Scena, w którym będą prezentowane pozycje adresowane do najmłodszych melomanów; znajdzie się tam również festiwalowy punkt informacyjny.

Charles Owen / fot. Sim Canetty-Clarke

W czasie Festiwalu nie zabraknie koncertów w duchu wykonawstwa historycznego. Na fortepianie z epoki zagrają Hubert Rutkowski i Sijia Ma. Profesjonaliście od instrumentów dawnych z Musicae Antiquae Collegium Varsoviense wykonają prawdziwą mozartowską perłę – Gran Partitę na instrumenty dęte. Po koncercie odbędzie się spotkanie z instrumentalistami, w czasie którego będzie można poznać tajniki dawnych instrumentów dętych.

Bez wątpienia jedną z perełek festiwalowych będzie koncert w Zamku Królewskim, w czasie którego mistrza fortepianu, Charles Owen, artysta okrzyknięty przez prestiżowy Gramophone Magazine jednym z najwspanialszych wirtuozów swojej pokolenia, koncertujący w najbardziej prestiżowych salach świata oraz na brytyjskim dworze królewskim. W Warszawie wraz z artystami słynnego Kwartetu Camerata wykona mozartowskie dzieła dedykowane na ten instrumentalny skład.

Charlie Siem

Tegoroczny festiwal odwiedzi dwóch skrzypków, którzy od lat podbijają serca melomanów. Pierwszy z nich to Charlie Siem. Ma 32 lata i jest jednym z czołowych młodych skrzypków naszych czasów, muzykiem wszechstronnym, wskazywanym jako przykład wirtuoza XXI wieku. Jest również artystą niezwykle przebojowym, spontanicznością i naturalnością podbijającym serca publiczności – nie bez przyczyny niektórzy okrzyknęli go Nigelem Kennedym XXI wieku.

W Bazylice Archikatedralnej św. Jana w Warszawie z kolei zagra Giuliano Carmignola, artysta zaliczany jest do najwybitniejszych wirtuozów naszych czasów. Jego kariera rozpoczęła się na dobre w 1973, gdy zdobył nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. Paganiniego w Genui. Po ukończeniu kursów mistrzowskich u Nathana Milsteina, Franco Gulli i Henryka Szerynga zaczął wykonywać największe dzieła skrzypcowe XIX i XX wieku pod batutami takich znamienitych dyrygentów jak Claudio Abbado, Eliahu Inbal, Peter Maag i Giuseppe Sinopoli. Wielu uznaje go za skrzypka kompletnego, pod tym względem najwybitniejszego obecnie wśród wirtuozów tego instrumentu. Jego interpretacje dzieł Wolfganga Amadeusza Mozarta sprawiły, że stał się artystą pożądanym przez menagerów festiwali muzycznych na całym świecie. Carmignola gra na dwu instrumentach: nadzwyczajnym Floreno Guidantus z 1739 oraz XVIII-wiecznym – będącym własnością Angelo Ephrikiana, wykonanym przez anonimowego lutnika.

Giuliano Carmignola

Festiwal zwieńczy Gala finałowa w Teatrze Polskim z udziałem solistów: Joanny Freszel (sopran), Joanny Moskowicz (sopran), Iryny Zhytynskiej (mezzosopran), Jana Jakuba Monowida (kontratenor), Krystiana Adama Krzeszowiaka (tenor) i Artura Jandy (bas-baryton). Wystąpi również Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej, zagra Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej – Musicae Antiquae Collegium Varsoviense – a koncert poprowadzi dyrygent Marcin Sompoliński.

Szczegółowy program Festiwalu znaleźć można na stronie Warszawskiej Opery Kameralnej.

charles owencharlie siemfestiwal mozartowski 2018giuliano camignolawarszawska opera kameralnawolfgang amadeusz mozart
Poprzednie

Jedno drobne pragnienie [„Siebzehn” Recenzja]

10 czerwca 2018
Następne

Mayröcker i euforia spojrzenia

14 czerwca 2018

Odpowiedz Anuluj pisanie odpowiedzi

Bądź z nami na bieżąco!

Zainstagramuj się!

austriartpl

The first Polish online magazine on Austrian culture 🇦🇹 Catch a glimpse at the (un)known facts and figures 🤗 #austriartpl

Instagram post 2285847955801296003_13484373947 🐥 #zostańwdomu Przesyłamy Wam najserdeczniejsze życzenia spokoju i zdrowia na te Święta! Obyśmy już wkrótce mogli dumać na zielonej trawce jak ci zakochani z pocztówki 🌼

#wielkanoc2020 #easter2020 #ostern2020 #austriartpl #loveaustria #stayhome #bleibzuhause #familytime #relaxtime
Instagram post 2274016222709735075_13484373947 #zostańwdomu #bleibzuhause 
How are you, guys? We're diving into Daniel Kehlmann's novel "Die Vermessung der Welt" 🤓 Any extra reading suggestions? Share it with us!

#readingtime📚 #austriartpl #literaturaaustriacka #bookworm #bookstagrampl #czytambolubie #staysafe #readinggoodies #książkoholik #loveaustria
Instagram post 2269993397166442036_13484373947 📘 Pani Justyna Sobolewska @sobolewskaj dziś wspomina Rilkego. My Światowy Dzień Poezji chcemy uczcić wierszem Else Lasker-Schüler. Niech da nam wytchnienie.

World Poetry Day 2020. Else Lasker-Schüler translated by Wanda Markowska. Give us a rest ❤ #currentlyreading

#poetryoftheday #elselaskerschüler #poem #wierszempisane #dzieńpoezji #czytamcodziennie #kochamypoezję #womanpoetry #womanpower #kobietypiszą #gedichtdestages #deutschegedichte #austriartpl #classicpoetry #worldpoetryday
Instagram post 2261748977057073683_13484373947 Drodzy czytelnicy, krótka informacja: książka znaleziona na jednym z mokotowskich śmietników, gdzieś między plastikiem a bioodpadami. Spacerujcie uważnie 😊 "FRANZ KAFKA. KOSZMAR ROZUMU" Ernsta Pawla. ❤

#franzkafka #garbage #booklovers #bookstagrampl #bookworm #czytambolubie #proza #wielcypisarze #bestwriters #bestfindings
Instagram post 2250334328549870967_13484373947 Oto i on. Znaleziony na Wielkim Antykwariacie Warszawskim w @kinoiluzjon. Wolfgang Georg Fischer. Dobra niedziela z serią "Nike" 👈 @wydawnictwoczytelnik

#wgfischer #bookstagrampl #bookworm #literaturaaustriacka #bestbooks #czytamy2020 #fleamerket #bookmarket #usedbooks #czytelnik
Instagram post 2249407981229149438_13484373947 📘 Claudio Magrisa przedstawiać nie trzeba. Habsburgów również. Czym jest mit wyjaśniać nie trzeba. Co jednak, gdy powyższe elementy złożymy w jedną całość? 〰️ "Mit Habsburski" jest przede wszystkim historią owej miłości do porządku i zatrzymuje się, być może z przesadą dyskrecją, na progu odkrycia chaosu. [...] Mit błyszczy tylko wtedy, kiedy ulega demistyfikacji jego urok rodem z kartonowych dekoracji. 〰️ Tymi słowami Claudio Magris wprowadza czytelnika do trzeciego wydania książki "Mit Habsburski w literaturze austriackiej moderny" - tomu, którym i my właśnie możemy się cieszyć. Swój debiut dzieło miało w 1963 roku. Jak wygląda austriackie "zawieszenie w powietrzu" sprzed 57 laty? Czy tezy Magrisa przetrwały próbę czasu?

Już w najbliższy czwartek, 27 lutego o godz. 18 w Austriackim Forum Kultury, spróbujemy wszyscy na to pytanie odpowiedzieć. @afkwaw

Nasz "Mit..." na tle plakatu Jakuba Zasady (2019) 😍

#claudiomagris #mithabsburski #bookstagrampl #bookworm #czytanietopasja #afkwaw #austriartpl #spotkanieliterackie #weekendvibes #czytamy2020
Śledź nas na Insta!
This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Najnowsze artykuły

  • Tadeusz Rittner | Moje życie

    Tadeusz Rittner | Moje życie

    20 kwietnia 2021
  • Chwila mrocznych odczuć [Peter Handke „Godzina prawdziwych odczuć”]

    Chwila mrocznych odczuć [Peter Handke „Godzina prawdziwych odczuć”]

    30 stycznia 2020
  • Świat jest słabszy od wiersza [Wiersze Ericha Frieda]

    Świat jest słabszy od wiersza [Wiersze Ericha Frieda]

    15 stycznia 2020
  • Antoni Wit wraca do Mahlera

    Antoni Wit wraca do Mahlera

    20 grudnia 2019
  • Król tańczy [Kaiser Maximilian I – Lieder, Chansons, Tänze | PER-SONAT Recenzja]

    Król tańczy [Kaiser Maximilian I – Lieder, Chansons, Tänze | PER-SONAT Recenzja]

    7 grudnia 2019
  • Peter Handke | Odczyt noblowski [ANGIELSKI]

    Peter Handke | Odczyt noblowski [ANGIELSKI]

    7 grudnia 2019
  • Peter Handke | Odczyt noblowski [NIEMIECKI]

    Peter Handke | Odczyt noblowski [NIEMIECKI]

    7 grudnia 2019
  • Nieszczęście po austriacku [Peter Handke „Krótki list na długie pożegnanie”]

    Nieszczęście po austriacku [Peter Handke „Krótki list na długie pożegnanie”]

    4 grudnia 2019
  • Młodzieńczy Mozart [Recenzja Mozart Jurowski]

    Młodzieńczy Mozart [Recenzja Mozart Jurowski]

    2 grudnia 2019
  • Anton Bruckner w drodze na Monsalvat [Recenzja Bruckner/Wagner Andrisa Nelsonsa]

    Anton Bruckner w drodze na Monsalvat [Recenzja Bruckner/Wagner Andrisa Nelsonsa]

    29 listopada 2019

Tagi

3 tage in quiberon austriacka kinematografia austriackie forum kultury austriacki jazz beethoven dramaturgia austriacka elfriede jelinek etiuda&anima festiwal nowe horyzonty filharmonia narodowa film austriacki film dokumentalny franz kafka georg trakl gustav mahler heldenplatz horyzonty trakla joseph haydn kinematografia austriacka kino austriackie kino europejskie literatura austriacka literatura XXI wieku literatura XX wieku michael haneke muzyka austriacka muzyka klasyczna narodowy instytut fryderyka chopina noc trakla peter turrini plac bohaterów poezja austriacka rechnitz ruth beckermann styx teatr austriacki teatr jaracza w łodzi thomas bernhard walc waldheima waldheims walzer warszawski festiwal filmowy western wolfgang amadeusz mozart zielone kłamstwa z miłości
  • O NAS
  • Redakcja
  • Call for papers
  • Kontakt

© 2019 AUSTRIART. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykorzystywanie materiałów wymaga zgody redakcji.